Activity- / Job-Report
Afternoon for Activities in
Programme ERASMUS+
Thursday, 05.09.2019, 14:00 - 15:30, Room 52
Participants: Ti, Ma, Se, Vi, Ad, Lu, Ak, Ag, Dz
Organization
Photo committment by participants and parents
Procedures of exchange
Report Duties
Reasons for reports
Programming of Robot-Vehicle
Computers get started. We solve problems like changed connectors. Ready for
experiments!
Teams use LEGO®-MINDSTORMS EV3® Software, powered by LabVIEW®, for
programming the task, to drive a dedicated distance!
For preventing the connector of BrainBrick against damage, they use a
90°-cable permanently.
School´s corridor becomes a race track.
The teams work on following tasks:
- Drive the robot-vehicle a dedicated distance
- Stop in front of a barrier
- Stop at dedicated colour
- Make noise when stopping
After this experiment the corridor is clean, but the tyres need to be washed
thoroughly.
Teachers Dz is coaching the teams.
Help is done by hints to the related parts in the LEGO®-MINDSTORMS EV3®
Software, powered by LabVIEW®.
Teams are working purposefully and focussed.
Feedback participants: “Thumbs up!”
Feedback teacher: “Compliment for attention and discipline!”
High speed working.
LEGO®-Course again seems to be adequately structured.
Teamwork 1:1 supports progress.
ICT+ROBOTICs+ETHICs
Choice of Educational Material and Subjects
in Non Formal Learning Environment (elective subjects and courses)
related to the level of intellectual development of students
Aktivitäts-/ Arbeitsbericht
Aktionsnachmittag für Aktivitäten im
Programm ERASMUS+
Donnerstag, 05.09.2019, 14:00 - 15:30, R 52
Teilnehmer*innen: Ti, Ma, Se, Vi, Ad, Lu, Ak, Ag, Dz
Organisation
Fotoerlaubnis
Austauschverfahren
Berichtspflichten
Begründung für die Arbeitsberichte
Programmieren des Roboterfahrzeugs
Die Computer werden gestartet, wieder werden falsch gesteckte Anschlusskabel
umgesetzt.
Die Teams programmieren in der LEGO®-MINDSTORMS EV3® Software, powered
by LabVIEW®, ihre Fahrzeuge für vorbestimmte Strecken.
Zur Schonung der Steckverbindung dient am BrainBrick ein permanent
eingestecktes 90°-Winkelkabel.
Der Schulflur wird zur Rennstrecke.
Die Teams bearbeiten folgende Aufträge:
- Fahren einer bestimmten Distanz
- Anhalten vor einem Hindernis
- Anhalten bei bestimmter Farbe
- Geräusch beim Bremsen
Nach dem Experiment ist der Fußboden sauber, aber die Reifen bedürfen einer
gründlichen Reinigung.
Lehrkraft Dz betreut die Teams.
Hilfen beschränken sich auf Hinweise zur Selbsthilfe in der LEGO®-MINDSTORMS
EV3® Software, powered by LabVIEW®.
Die Teams arbeiten zielstrebig und konzentriert.
Feedback Teilnehmer: “Daumen hoch!”
Feedback Lehrkraft: “Kompliment für Konzentration und Disziplin!”
Hohes Arbeitstempo.
Der LEGO®-Lehrgang erweist sich weiterhin als adressatengrecht strukturiert.
Partnerarbeit fördert das Vorankommen.
Holstentor-
Gemeinschaftsschule
mit Ganztagsangebot
Program DriveSimple2U.ev3 for Download
LEGO®-MINDSTORMS EV3® Software, powered by LabVIEW®,
necessary / muss installiert sein!
Viruscheck of executable Progs after download from Internet!
Ausführbare Programme nach Download auf Viren prüfen!
2023 04 03 1622
ICT+ROBOTICs+ETHICs
Inhalte, Methoden, Systeme, Materialien
in nonformaler Lernumgebung (frei wählbare AGn oder Kurse)
differenziert nach Entwicklungsstand der SchülerInnen
Szkoły Okrętowe i Techniczne